Jak děti "opravovat"

 

Umí to říct správně, tak proč to neřekne?

Chodíte na logopedii a trénujete správnou výslovnost a víte, že vaše ratolest s paní logopedkou vyslovuje hlásky správně, ale doma je neříká?

Buďte úplně v klidu, je to normální. Je to přechodná fáze, protože dítě nemá výslovnost zautomatizovanou. Výslovnost, jako všechny činnosti, může probíhat buď automaticky nebo velmi soustředěně. Abychom prováděli činnost automaticky je třeba velká spousta opakování. Teď si určitě říkáte – "no ano, proto po něm vždy chceme, aby se opravil a řekl to správně, ale on nechce." 
Odpovím vám – chcete to správně, ale zřejmě vám dítě nerozumí proč to po něm chcete:-)

Co ve vás vyvolá, když s někým mluvíte a on vám řekne:
"Jak to mluvíš, umíš to říct správně, řekni to hezky!" "No tak – jak je to správně?"

Zopakovali byste to, co jste již řekli?
A co ve vás vyvolá věta:
" Zzzítra? Dobře zzzítra."
(To ztrojené Zzz je náznak zdůraznění)
Nač byste reagovali zopakováním a soustředěním se na výslovnost?
Děti to mají stejně. To je celé.